lørdag den 27. august 2011

Nærdødsoplevelse!

Dem der har fulgt min blog i noget tid tænker sikkert "Åh gud, nu overdriver hun igen og er paranoid ligesom i "scary bustur"". Men nej. Hvis én ting havde været anderledes i dag havde jeg måske ikke levet nu, ihvertfald været på meget skadet og/eller forbrændt. Min tante siger hele tiden at mig og Louise må have en skytsengel over os.
Sådan så det ud efter. Det er ikke en stor diameter, men det er altså også i en  jern/beton væg!

Vi lå og sov da vi pludselig vågnede at et kæmpe brag samtidig med jeg så (med lukkede øjne) et kæmpe gulligt lys. (Som en eksplosion) Vi vågnede selvfølgelig med det samme og Louise råbte på sin mor. Alle løb ind mod os for ingen vidste hvad der var sket. Vi  var begge to "døve" på det ene øre efter episoden.
Det ser ikke ud af meget, men vi var også meget heldige. 
Samtidig med "eksplosionen" på værelset fik både Louise og jeg et stykke brandvarmt (!) stykke gummi i ansigtet og det gjorde avs. Vi var alle rystede efter episoden og kiggede værelset igennem for at finde ud af hvad der egentlig var sket. Der lå små stykker glas og beton i sengen og i vindueskarmen og gummiet der holder vinduerne på plads var fløjet af. Det viste sig at der var et lyn det havde ramt vinduet og sengen står lige op ad vinduet, så det var meget tæt på.
Vores boks der er gået i stykker nu.

Lynet gjorde så vores TDC-boks "eksploderede". Den der gør der er fastnet, tv og internet. Samt ødelagt selve stikkontakten den sad i. Det var røget et stykke af vinduet på indersiden som lå rundt omkring i sengen, på gulvet og i vindueskarmen. Der var en lang revne på det øverste vindue og det var hul i betonvæggen som om nogen havde skudt med en pistol på en normal væg. Det var sindsygt.
Vinduerne bliver skiftet engang i næste uge, og det gør ikke noget da der hverken ryger regn eller blæst ind på værelset.
Sprække i det øverste vindue, gummi der holdt vinduet på plads.

Bare én ting der ikke var som det var, ville have gjort at vi nok havde været meget skadede, forbrændt eller endda døde. Hvis vi havde sovet med åbent vindue, havde lynet ramt så vinduerne havde smadret og så ville vi blive ramt af vinduerne og/eller lynet. Havde vi ikke haft dobbeltvinduer, havde det endt som førnævnte måde. Havde min onkel ikke lige åbnet altandøren i sammen øjeblik, så trykket også gik ind i stuen, havde trykket smadret alle lejlighedens vinduer og igen - endt på førnævnte måde.
Lynet var mindre en tre meter fra mig og Louise og det var derfor det var så gulligt i stedet for hvidt. Fordi det satte hurtigslukket brand i vinduerne og væggene. For mig er det utroligt at tænke over at det var  tæt på. Så tæt på at være slut, så tæt på mit liv kunne have være fuldstændig ændret. Hold da op en hektisk uge med uventet besøg af politiet, besøg på hospitalet og det her! Min ikke-overtroiske mor siger: Uheldet vender efter tre ganges ulykke. Min overtroiske tante siger: Man er kun så heldig tre gange. Næste gang der sker noget slemt ender det slemt.

Hvordan har i oplevet uvejret de sidste par dage?

Pas for guds skyld på jer selv og jeres kære. - Henriette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar